onsdag, februari 21, 2007

Adoptionsbloggar i allmänhet

Jag söker runt och läser lite i olika adoptionsbloggar, och har lagt märke till att de inte uppdateras lika ofta som bloggar som handlar om IVF. Många adopterar ju från Kina, och kanske ligger det i sakens natur att man i slutet av månaden (när CCAA uppdaterar) är inne på nätet och kollar om det hänt något. Kanske man i glädjen eller besvikelsen över hastigheten på CCAA's arbete passar på att skriva något i sin egen blogg?

När man höll på med IVF var det hela tiden saker som hände, Sprayer, sprutor, äggplock, återföranden, akupunktur, testdag, blödning som kom eller inte kom. Folk uppdaterade helt enkelt sina bloggar i princip dagligen. Man hade för vana att göra en daglig koll och se hur det gick för övriga. Jag höll i och för sig till på Familjeliv, och där skriver man ju inte bara i sin blogg utan kan också delta i olika trådar i forumet. Kanske blir det med interaktivt.

Jag kan känna en viss besvikelse och frustration över att de adoptionsbloggar jag tittar på uppdateras så sällan. Jag har nog ännu inte kommit in i att det faktiskt inte händer så mycket när man väntar på barnbesked. Trots att man inte alls egentligen känner dem vars bloggar man läser så känner man ändå en viss samhörighet. Det känns lite som en slags vänskapsrelation, bara det att här så är kontakten med övriga ganska sparsam. Det kan ju också bero på att ingen läser det som jag skriver, och att jag själv inte är tillräckligt aktiv och skriver kommentarer i andras bloggar. Jag känner mig lite som ny i klassen!

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Klockan 21 februari, 2007 22:21 , Blogger Applecore sa...

Välkommen till klassen i sådana fall :-) Hoppas det är ok att jag lägger till dig på min länklista? /applecore (som oftast läser alla bloggar i sin länklista flera ggr/dag, men som inte alltid har tid at skriva kommentarer ;-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida