måndag, juni 09, 2008

Sommarpaus

Just nu känns Kina-läget hopplöst. Att CCAA denna månaden ger besked för fler LID-dagar än på länge hjälper just inte. Vi är så oändligt långt ifrån ett barnbesked från Kina att det är helt absurt. Jag undrar för mig själv vad andra i Kina-kön tänker. Inser folk hur många år det är frågan om? Vad är det som gör att man väljer att stå kvar i den kön? Har man i så fall inga andra alternativ? Tycker man att det är helt ok att vänta 5-7 år? För oss är det inte ok.

Och vad har vi för alternativ? Ja, det vi kan göra är att nu skicka in våra papper till den andra organisationen vi står som sökande hos. Men det känns tröstlöst att börja om från början nu när vi har hållt på med adoptionen i två och ett halvt år. Det är verkligen sorgligt. När man väl skickat sina papper till ett land så är man liksom gisslan i det landet på så vis att man inte kan skicka papper någon annan stans. Alltså gör vi inte om misstaget att stå i kö länge i landet. Hellre i så fall att det är kö i Sverige innan man får skicka sina papper, och sedan kortare kö i landet. Ja, vi får se vilka länder som skulle kunna vara aktuella.

Nu pausar jag ett tag. Vi måste tänka igenom det här.

Ha en skön sommar!

2 kommentarer:

Klockan 10 juni, 2008 23:04 , Blogger Storkenflyger sa...

Näe vad tröstlöst segt. Kan det verkligen ta 5-7 år när man väl skickat papprena till Kina? Är det det du menar?

Vilket jäkla dilemma...men hur är det om ni skickar papper till ett annat land parallellt via en annan organisation. funkar det? Det hade nog jag gjort i så fall men som du märker är jag ganska oinsatt (än så länge)

storken - med köplats från nov 06 men ingen hemutredning gjord än.

 
Klockan 12 juni, 2008 09:31 , Blogger Applecore sa...

Det är verkligen tröstlöst! Jag förstår er så väl om ni vill byta land. Det går definitivt en trend i det just nu och jag vet flera som bytt land och fått BB snabbt från det nya landet! De som väljer att stå kvar i Kina-kön tror jag ffa är de som a) inte har andra alternativ eller b) har barn sen tidigare och tycker att väntan är uthärdlig... Tror jag i a f.

Vad ni än väljer att göra så ska det kännas bra för er! Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida