fredag, mars 28, 2008

Utmanad

För fem år sedan hade jag varit singel ett tag och längtade efter att träffa mannen i mitt liv. Jag bodde i min första alldeles egen riktiga lägenhet, som jag gillade jättemycket. Arbetsmarknaden var svajig och jag jobbade på ett tidsbegränsat vikariat.

För tio år sedan var jag nästan färdig med mina studier. Jag bodde på studentkorridor och trivdes som fisken i vattnet. Jag började fundera på vad jag skulle jobba med så småningom, och det var nu jag började längta efter barn.

För femton år sedan hade jag precis flyttat till Skåne och börjat plugga. Sorglösa dagar med plugg och tentor blandat med skojiga aktiviteter och fester.

För tjugo år sedan gick jag andra året på gymnasiet. Kompisar och pojkvänner var viktigt, och man trodde att man nästan var vuxen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida