söndag, mars 09, 2008

Nya jobbet

Nu har jag varit en vecka på mitt nya jobb, och det verkar lovande tycker jag. Det har ju mest varit introduktion, ny dator, mobil, inloggningar, rättigheter och att gå runt och hälsa på alla i och för sig. Imorgon ska jag på utbildning, och då blir det väl lite mer konkret.

Det är ett stort företag till skillnad från mina tidigare arbetsplatser, och med det följer fler regler, säkerhetsrutiner och bestämmelser. Bara att vänja sig. Fördelarna är att saker och ting är lite mer strukturerat, och eftersom det finns rutiner för allt så funkar saker och ting direkt.

Det jag njuter mest av just nu är att det bara tar mig 20 min dörr till dörr. Just nu åker jag buss, men nu när det blir lite varmare och vårigare ska jag leta upp en bra cykelväg. Tänk att kunna cykla till jobbet!!! Det har jag inte kunnat på 6-7 år.

Nu ska vi iväg till min systers familj, som bor några mil bort. Min gullige lille systerson har just lärt sig säga R... :o)

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida