måndag, augusti 13, 2007

Börjat jobba igen

Sista veckan på min semester, när J börjat jobba igen, var jag på mitt landställe. Jag har ju fått veta att sommaren varit blöt och halvtaskig i Sverige när vi varit borta, men nu visade sig sommaren från sin bästa sida. Underbart att sitta ute och fika och äta varje dag, skönt i vattnet och lite pyssel med att fixa fönster, rensa ogräs och trimma träd. Avkoppling, helt enkelt. Huset ligger ute i skogen mellan två små sjöar. Ingen täckning på mobiltelefonen, och inte en massa TV-kanaler. Vanligtvis fungerat ettan bra och tvåan med brus, men nu fungerade TV:n inte alls. Skönt att slippa! Vi har el men inte vatten och avlopp, så allt tar lite längre tid. Diska till exempel. Underbart!

Under veckan passerade vi också ett halvår som inloggade i Kina. Inte heller verkar det gå något snabbare för CCAA med matchningen. Jag tycker inte att det ser så ljust ut faktiskt. Rykten säger också att ingen direkt ökning av hastigheten är i sikte. Även om CCAA så småningom börjar matcha halva månader i taget så blir väntan lååååång.

Idag är jag tillbaka på jobbet. Har fått veta att min kollega sannolikt kommer att säga upp sig för att flytta till sin hemstad. Fy, vad tråkigt! Hon är den jag har mest utbyte av på jobbet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida