torsdag, juli 12, 2007

En dag kvar till semestern

Nu har jag nedräkning, och det är en dag och några timmar kvar till semestern. Det ska bli så skönt! Hoppas att sommarvädret också är på gång. Först ska vi till våra landställen i en vecka och sedan bär det av till Slovenien. Spännande, spännande!

Flyget går till Trieste i Italien, och där stannar vi i två dagar och bekantar oss med Friulien (som området heter). Sedan är det bara några mil till Slovenien. Där har vi bestämt oss för att få några soldagar vi stranden till att börja med. Det finns också båtturer till Venedig som varken jag eller J besökt tidigare. Sedan åker vi runt och kikar lite på resten av landet. Tips mottages tacksamt!

Adoptionsmässigt har vi nu mailat till vår adoptionskonsulent och frågat vad vi har för möjligheter att byta land. Vi har också börjat läsa på lite info om ytterligare en organisation som vi inte är medlemmar i (än). Just nu känns det som att vi borde hålla alla dörrar öppna. Mer än så kan vi nog inte göra just nu i semestertider. Skjuter upp vidare beslut till efter semestern.

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Klockan 12 juli, 2007 21:38 , Blogger Lille skutt sa...

Jobbigt om ni måste (vill) byta land. Ni har alla mina sympatier men jag tror det kan vara ett smart beslut för väntetiderna blir knappast kortare...:(

Ha en häääääärlig semester och försök tänka så litet på adoption som möjligt (ett råd som jag själv inte kunnat hålla...;)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida