lördag, december 01, 2007

Facebook och släktforskning

Nu var det ett tag sedan jag var här. Jag har nämligen hittat till Facebook, och det tar ju en hel massa tid i början när man ska leta upp folk man känner. Jag har dissat Facebook ganska länge, men fick ge upp då man inte kan titta på vänners bilder mm om man inte själv är med.

Vidare har jag börjat tittat på en släktforskning som en i familjen gjort. Jätteintressant! Fjorton generationer bakåt har letats fram.

Jaha, med adoptionen händer det ju inte så mycket. Det ryktas om att 14:e dec 2005 skulle kunna vara det nya brytdatumet. Inget att hurra över direkt. Jag trodde i min enfald att det kanske skulle bli lite fler datum åt gången nu när stora november var avklarat. Men det verkar ju inte alls så. Inte heller händer det något på granskningsfronten. Känner mig ganska likgiltig inför adoptionen numera. Ingen idé att hetsa upp sig för något som kommer att inträffa om tre år...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida